Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

СНИМКИ: ВАСИЛ ПЕТКОВ
СНИМКИ: ВАСИЛ ПЕТКОВ

Една стая. И шейсет минути за бягство от нея. Времето започва да тече, след като вратата се заключи, а вътре доброволните затворници имат на разположение един час, за да излязат. В "Майнд румс" (Mind rooms) всичко започва с поставено на бюрото писмо.
"Събудих се - до мен хортензии, любимите ми цветя.
Навярно ги е пратил някой, който е будувал от любов.
Навярно някой, който знае, че
розите са суета, нощес ми е донесъл обич
от бели искрени цветя..."
С тези умишлено недовършени и съвсем леко изменени редове от стихотворение на Бистра Миланова стартира приключението на участниците в най-новото забавление за любителите на загадките, пъзелите, логическите игри и мистериите.
Набиращата популярност вече и у нас игра от типа "Избягай от стаята" (Real Life Room Escape Game) дава възможност на различни ентусиасти да изпитат находчивостта си и да се откъснат от реалността за един час, потапяйки се в съвсем различна атмосфера.
"В своя замисъл това е едно интелектуално предизвикателство. Нашата стая бихме определили като "Зимна приказка",
а защо се разбира в хода на играта", коментират своето развлекателно помещение двамата създатели на "Майнд румс" (Mind rooms) Валери Ванков и Виктор Вутов.
Те са приятели повече от десет години и обединяват своите усилия, за да отговарят днес за една от малкото подобни стаи в София, намираща се на ул. Цар Самуил 50.
Съвсем по случайност нейното местоположение се оказва в непосредствена близост и до другото нашумяло подобно място в столицата - "Декстрофобия" (Dextrophobia).
"168 часа" също провери какво точно е изживяването в създаденото от приятелския тандем кътче и какво го свързва със зимата, докато сякаш ни
пренася в един сантиментален Париж
Случилото се между четирите стени, кой знае дали не бяха и повече, остава строго секретно, защото удоволствието от играта си заслужава да бъде разбрано лично.
Вътре определено е тематично - мечтателни картини, които сякаш разказват история, стари книги, които пазят още повече магия, звучи лирична музика и, разбира се, наоколо изобилства от скрити предмети и знаци.
"Първоначално смятахме да създадем стая в хорър стил, но впоследствие решихме, че не искаме такава и станахме по-романтични. Действахме, като се водехме и използвахме като база други куест игри, които самите ние сме играли, и накрая сглобихме нашата - построихме алгоритъм, който да ни даде основата", разказва Валери.
Двамата партньори три месеца мислят над своя проект, за пет часа през една нощ успяват да подредят окончателно всеки детайл, а създаването на тяхната "стая за приключенци" им отнема повече от година.
"Не са необходими енциклопедични знания,
а логическа мисъл
Няма силови игри, защото човек трябва да използва единствено ума си", категоричен е Виктор.
Той и Валери наблюдават с интерес всеки ход на участниците чрез камери, докато трае едночасовото им забавление. В най-трудните моменти ги подпомагат с жокери, които те получават като писмени и звукови съобщения на монитор в помещението. Имат право обаче единствено на три подсказки.
"Много се смяхме на един изключително интересен момент по време на игра. Група участници са в стаята и времето им тече. В същото време обаче на долния етаж правят ремонт и къртят тавана. Нашите играчи вдигнаха килима, започнаха да подскачат по пода и викат: "Лелеле, каква странна идея." Момичето в групата беше като в шок.
Получи се страшен бонус ефект",
със смях си припомнят момчетата.
Никой от техните клиенти досега не се е отказвал, преди да изтече определеното време, а не повече от 1/3 от всички успяват да излязат.

Все пак има и такива, които успяват, а рекордът за най-бързо разрешаване на загадките и намиране на кода за вратата е 40 минути. Възрастовата граница за участниците е над 16 години, но може да се правят изключения като се допускат и по-малки деца, които обаче изявяват огромно желание. Разбира се, повечето единствено заедно с родителите им, защото любопитство към стаята проявяват дори малчугани, които нямат 10-години.
Наблюденията на Ванков и Вутов показват, че понякога те
са далеч по-досетливи и находчиви
от възрастните.
"Трябва да знаеш с какво разполагаш и как да го използваш. Максимумът от хора, които се пускат заедно вътре, е 5 човека. Пускали сме и 6-има, но е твърде претъпкано, само един обаче не би могъл да излезе сам, и затова минимумът е двама души", разяснява Валери.
Както стана ясно, двамата с неговия партньор не са единствените, които предлагат пренесените в реалността куест игри.
"В този тепърва прохождащ бизнес малцината, които го развиваме,
не се възприемаме
като конкуренти
Не си крадем клиентите, а напротив - препращаме си ги и си помагаме. Стаите ни са различни като тематика, интериор, идея. Щом дадени групи от хората опитат при нас искат отново да играят и ги насочваме към другите стаи. Самите ние сме играли при конкурентите и си признаваме, че в единия случай останахме само на косъм от излизането. Те също са се пробвали на наш терен", споделят Виктор и Валери.
Те са сигурни, че този бизнес ще започне все по-бързо да се развива с нарастването на интереса и ще се обособят отделни брандове. Това, естествено, ще наложи да се действа с по-големи мащаби и да се изграждат по-масивни декори като ще се стигне до момента, в който човек буквално ще се потапя в атмосферата на
режисирано като на филм приключение
За момента най-много посещение в Mind rooms има през уикендите, но екипът очаква повишаване на резервациите и през работните дни. Цената на това забавление не е твърде солена - плаща се на човек и общо за играта.
Усилията на двамата приятели и вложената в техния проект енергия не остават напразни и вече дават очакваните резултати. В момента дуото дори вече трескаво подготвя своя следващ "развлекателен затвор", чиято концепция за момента е обвързана с тематиката на Средновековието.

 

 

 

 

ВИНОВНИЦИ: Валери Ванков (на снимката) заедно със своя приятел Виктор Вутов създава Mind rooms - eдна от малкото подобни стаи в София.
ВИНОВНИЦИ: Валери Ванков (на снимката) заедно със своя приятел Виктор Вутов създава Mind rooms - eдна от малкото подобни стаи в София.
СТАРТ: Приключението започва с въвеждащо в действието стихотворение.
СТАРТ: Приключението започва с въвеждащо в действието стихотворение.
ЕДНО ПО ЕДНО: Всеки открит ключ води до нова загадка и заключен предмет по пътя към последния код.
ЕДНО ПО ЕДНО: Всеки открит ключ води до нова загадка и заключен предмет по пътя към последния код.